Článek MF Dnes o Wave Gotik Treffen


Jak jistě mnozí ví či tuší, v nedávných dnech proběhl - již po dvacáte prvé - největší evropský goth festival, slavný Wave Gotik Treffen. Tento festival je největším svátkem všech goths, kteří se do německého Lipska sjíždějí na několikadenní oslavu všeho, co s goth stylem souvisí. Především jde o desítky hudebních uskupení, které v době festivalu vystupují na několika různých místech po celém městě, v neposlední řadě jsou to však také módní kreace účastníků, které této akci vydobyly slávu a zájem médií. A právě reakci na tuto vizuální stránku festivalu přinesl magazín Mladé fronty Dnes, číslo 23, vydaný dne 7. 6. 2012.




Osobně musím uznat, že článek nebyl katastrofální, jak tomu u podobně zaměřených článků bývá. Kromě typického omylu, kdy je Marilyn Manson zařazován mezi goths, je článek poměrně objektivní a autorka již v úvodu prohlašuje, že se nehodlá věnovat historii či hudbě, pouze chce podat obraz festivalu z pohledu nezasvěcence, což ji dle mého názoru šlechtí, protože si je zřejmě vědoma svých nedostatečných znalostí o této scéně a nepouští se do šíření deziluzí. Potěšil mě fakt, že článek ukázal subkulturu v celém jejím věkovém rozpětí, narozdíl od jiných, které z nás dělají hnutí pubertálních chudinek. Článek považuji za příjemnou obhajobu goths a vyzdvihování některých předností, jako jsou kreativita či nezávislost. Je psán člověkem, kterého považuji za rozumného, který nesoudí podle medializovaných mýtů a chápe, že subkultura má mnoho tváří. Možná danému tématu příliš nerozumí, ale ví, že téměř v každém podobném hnutí je něco víc, než tvrdí televize.








Článek byl pro mě příjemným překvapením a tímto za něj autorce Michale Komrskové děkuji. Kéž by bylo více podobných, příjemně nezaujatých žurnalistů.

Komentáře

  1. To jsem vůbec nezaregistrovala, že to tam psali! Skvělý! Doufám, že si to přečetlo hodně lidí.

    OdpovědětVymazat
  2. To já taky, takhle dobrý článek mě úplně vyvedl z míry :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Kdyby mě tenkrát na článek neupozornila matinka, noviny by šly rovnou na podpal, což by byla věčná škoda! Článek mám vystřižený a schovaný dodnes, a to zejména proto, že nešlo o typické šířené bludy, které člověk vzteky roztrhá a vyhodí. Tento článek mě potěšil. Kéž by bylo víc takových...! :) A ty fotografie, ach! :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Wave Gotik Treffen 2014 - část první

Lednové focení, část první

Zpět k Vánocům