Tiamat

Tiamat je již dlouho fungující švédská gothic rocková kapela, pojmenovaná podle babylonské bohyně moře. Skupina pod vedením zpěváka Johana Edlunda prošla mnoha zásadními proměnami, změnou jména z původního Treblinka počínaje a změnou stylu konče. Tiamat (tehdy ještě jako Treblinka) začínali s black metalem, s novým jménem se však přiklonili k death metalu. Po tomto období následoval přelom s deskou Wildhoney, která v sobě nesla odkaz Pink Floyd. Netrvalo to však dlouho a skupina opět změnila své zaměření - definitivně se přeorientovala na gothic rock, v jehož duchu pokračuje dodnes a ve kterém vydala již několik alb. Zatím poslední deskou Tiamat bylo CD Amanethes, oceňované fanoušky i kritiky.




Tiamat mám ráda především pro jejich úžasné texty, které obsahují bohaté slovní hříčky, metafory a celkově se často podobají básním. To vše je navíc doplněno o příjemné melodie a rockové kytary, což je ideální kombinace. Tato hudba mě uklidňuje a zárovneň dodává energii, podněcuje mé myšlení a v mnohém mě inspiruje.
Už jednou jsem Edlundovo uskupení viděla v akci a moc mě potěšilo, proto se moc těším na jeho příští vystoupení na Masters of Rock 2012, které rozohdně nevynechám.


Komentáře

  1. super kapela a na ich koncert nikdy nazabudnem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, teď na Masters nebyli nic moc, trochu mě zklamali. Naštěstí jsem je viděla už dřív a to bylo super a šlapalo jim to.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Wave Gotik Treffen 2014 - část první

Lednové focení, část první

Zpět k Vánocům