Přeskočit na hlavní obsah

Mělnické vinobraní

Miluji historické trhy a  také miluji víno a téměř všechny tekuté výrobky z vína (kromě pálenky). Právě proto jsem toužebně očekávala září - období vinobraní. Byla jsem na malém vinobraní na Pražském hradě, ale to hlavní, dlouho plánované, pro mě bylo vinobraní v Mělníku. Věděla jsem totiž, že tam má dlouhou tradici a že se tam pořádá opravdu ve velkém. Malovala jsem si to tedy opravdu krásně, takže když jsem zjistila, že musíme zaplatit 200,- vstup za člověka, což je dost, (nehledě na to, že jsme si museli koupit vstupenku na tři dny, ačkoli jsme na vinobraní byli pouze jeden den) a že většinu "vinobraní" tvoří kýčovitá pouť s občasnými stánky s burčákem, byla jsem velice zklamaná. Museli bychom vypít opravdu hodně burčáku, aby nám nevadila Helenka Vondráčková kvílející z amplionu, kterou o deset metrů vedle přeřvává Leona Machálková a podobně. Navíc se město pravděpodobně z akce pokouší vyždímat maximum peněz, a proto neváhá zapojit do trhu vietnamské prodejce různých ohavností, takže kromě klasických pouťových propriet se zde daly zakoupit plastikové střelné zbraně, ošklivé batohy či úděsné hračky, které bych se dětem bála dát, aby se neotrávily kdovíjakým jedem. Přesto se i mezi střelnicemi, odstředivkami a vystřelovacími sedadly našlo něco, co se nám líbilo. Jedna (úplně minimální) část vinobraní byla stylizována jako staročeský jarmark s přilehlou historickou scénou, kde se nám líbilo a kde jsme si také něco málo koupili.

Nakonec se to bez burčáku neobešlo. Tento byl ze Znojma a chutnal mi, tak jsme koupili rovnou dvě lahve - bílého a červeného.

Na historické scéně jsme bohužel stihli jen kousek vystoupení skupiny dobové hudby Perkelt a žonglérské představení kejklíře Půpy. Kapela trochu pozvedla atmosféru vinobraní a Půpa dobře pobavil nejen děti, ale i dospělé. Díky tomu jsem nebyla tolik rozmrzelá, jak jsem mohla být. Také stánky s francouzskými sýry a klobáskami nás utěšily. A konečně - historický trh se stánky zbrojířů, uměleckých kovářů, kožařů a podobně byl hezký. Navíc jsme navštívili mělnickou kostnici, takže sobota byla nakonec zachráněna.


 Všechny šperky jsou od jednoho stánku uměleckých kovářů, ZDE je odkaz na jejich stránky. Markův prstýnek uvidíte na fotce se vstupenkami.


Markovo keltské sluníčko ze stánku zbrojířů.

Novopacké konopné pivo Hemp BrouCzech. Měli ho i točené, ale raději jsme si vzali jednu lahev domů. Markovi moc nechutnalo, ale mně se zdálo, že chutná jako nějaké zvláštní ovoce a nepřipadalo mi špatné. A tímto, přátelé, začíná má a Markova pivní expedice.

 

My v kostnici a nápis z lebek ECCE MORS - ejhle smrt.

A nakonec vstupenky  a nové prsteny.

Nakonec se snad hodí dodat, že na vinobraní do Mělníka už nepojedeme. Něco se nám líbilo, ale rozhodně ne natolik, abychom se tam museli vrátit. Na příští rok zkusíme najít nějaké komornější, ale stylovější. Letos už sezóna vinobraní skončila, a proto se těším na vánoční trhy, které se už pomalu, ale jistě blíží.

Komentáře

  1. mňam to by som si teda dal burčák ,zase som dostal chuť niečo do seba mierne hodiť :),,úlovky máte pekné a tie prívesky nemajú chybu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, také je hrdě nosíme :D. Na burčáku je fajn, že je dobrý, sladký a ne až tak moc silný, takže je to perfektní věc na ucucávání :).

      Vymazat
    2. to ti verím že ich hrde nosíte,,,Ja som raz burčák pil od smedu na jarmoku ,pieklo slnko a veríš alebo nie bol som ako motýľ:D

      Vymazat
    3. A to ti zase věřím, že jsi byl jako motýl :D.

      Vymazat
  2. konečne normálny blog!:) máš novú čitatelku a páči sa mi ako si oblečená ,také boty mám aj ja len nižšie a kožený kabát je mega! o kabelke nehovoriac ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti vážně děkuji za uznání :). Ono se takové oblečení časem nastřádá, bohužel věci z pravé kůže nejsou nejlevnější, ale kabát jsem dostala od rodičů jako odměnu za... vlastně ani nevím za co, ale mám ho ráda :D.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Wave Gotik Treffen 2014 - část první

Před několika dny jsem si splnila sen a vydala jsem se s Markem na německý Wave Gotik Treffen, což je, pokud vím, největší gothic festival v Evropě. Měla jsem v úmyslu napsat normální článek, ale jen popis příjezdu a hotelu mi zabral půl stránky, proto jsem ho zase smazala a raději se inspirovala u Ophelie a připravila článek ve formě deníku v bodech.
A jsme tu :)
A few days ago my dream came true - me and Marek had been at Wave Gotik Treffen (the biggest gothic festival in Europe, I think). I don't want to do any long translation, I'll write just the main facts.

Lednové focení, část první

Před pár dny mi fotograf Lukáš Šimonek nabídl focení. Už dlouho jsem nic podobného nedělala a tak jsem se této nabídky hned chytila a již za pár dní jsme se vydali na fotografickou procházku. Původně jsme měli v úmyslu fotit v přírodě na sněhu, ovšem přes víkend sníh roztál, proto jsme plány změnili a rozhodli se pro omšelé městské prostředí. Nejprve jsme začali v podzemních chodbách na Vltavské. Je to malá síť liduprázných, špinavých chodeb, které dnes využívají jen bezdomovci. Naštěstí byla taková zima, že jsme žádného nepotkali. Dále jsme pokračovali na Letnou, ke kyvadlu, ale to už musím rozdělit do dalšího postu.

Zpět k Vánocům

Já vím, že počasí venku právě nepřeje vánočním náladám, ale konečně se mi dostaly do rukou vánoční fotky. Naše letošní Vánoce byly ve znamení kabelek a knih. Kabelky jsem původně chtěla  nafotit, ale nakonec jsem se rozhodla je přidat jako větší outfitový post, až všechny postupně vezmu do společnosti. Naproti tomu knihy jsem nafotila hned. Letos se u nás rozdalo celkem čtrnáct knih, z toho osm jsem dostala já. Nějakou tu knihu najdu pod stromečkem každý rok, ale v takovém počtu naposled ještě na základce. Dostala jsem tři povídkové, dva romány, jednu dokumentární, jeden komiks a jednu v angličtině. Také tak rádi dostáváte knihy? Miluji vůni nových knih :). Škoda jen, že kvůli učení se na zkoušky teď nemám na čtení dostatek času. (Marek říká, že zním jako Hermiona :D).

I know that the weather outside is not exactly in the Christmas mood, but I finally got into hands some Christmas photos. Our Christmas this year was in name of handbags and books. Firstly I'd like to shot handbags,…