Jarní hrnčířské trhy

Mohu být nemocná jakkoli, když jde o tradiční trhy a jarmarky, čaj ani teploměr mě doma neudrží. Tak jsem se s rodiči opět vypravila na jarní hrnčířský trh do Berouna obdivovat zručnost místních i zahraničních prodejců.
Počasí se vydařilo, takže bylo příjemné teplo, ale ne vedro. Na celém trhu panovala povznesená nálada, potkala jsem mnoho bohémských a výstředních lidí, přírodní ženy, postarší rockery, vílí slečny, jedna prodejkyně měla dokonce elfské uši. Všichni se usmívali, nikdo divně nezíral a vzduchem se nesly prázdninové vůně. Dokonce nebyl ani takový nával jako posledně, takže minimálně ze strany návštěvníka byla akce vysloveně idilická.
Letos jsem si nezapomněla foťák, takže mám z výletu i dokumentaci :).

Někteří výrobci své řemeslo předváděli přímo na místě.

Moje mamka a úžasně stylový flašinetář, který podle cedulky vybíral peníze "ve prospěch nadace sirotků po císaři Františku Josefovi" :D. Takto prospěšné nadaci jsme samozřejmě nemohli nepřispět :D.

 Ilustrační fotka stánku, který se mi moc líbil svým celkovým vzhledem. Takových fotek mám spoustu, bohužel na všech jsou davy lidí.

Nádherní vyřezávaní ptáčci. Škoda že do mého pokoje by se nehodil asi ani černočervený datel, jinak bych si nějakého hned koupila.

Dracula na pružině mezi barevnými dětskými hračkami mě výborně pobavil. Jen mým rodičům se nezdála představa o Draculovi nad postýlkou jejich budoucích vnoučat :D.

Tentokrát jsme si toho ani moc nekoupili, rozhodně to ale není tím, že by nebylo co koupit, spíš už za ta léta všechno máme :D. Naše terasa je tak přeplněná ozdobnými květináči, že ač není zrovna malá, v létě na ní prostě není k hnutí. Přesto jsme u stánku s replikami středověkého zeleného skla ukořistili karafu na víno, jinde ruční balící papír, který poslouží jako obraz na zeď, kabelku a pásek k historické ledvince z Drážďan. Mrzelo mě, že jsem nenašla stánek s fantasy keramikou z Lišova, odkud si postupně rozšiřuji svou výbavu. Buď na trhu vůbec nebyl, nebo jsme k němu nestihli dojít. Doufám že na jarních trzích budu mít větší štěstí.
Jediné, co bych celému berounskému trhu vytkla, je úprava stánků. Od doby, co jsem viděla vánoční Drážďany, vím že to jde i jinak, lépe. Chápu že pro prodejce je přední jejich zboží, ale přesto si myslím, že by měli více promýšlet celkový dojem a zastřešovat se alespoň něčím neutrálním, když ne vysloveně hezkým.  Igelitový altánek mnoho parády nenadělá. Doufám, že se v tomto ohledu brzy přiblížíme cizině. 

A nakonec: jen co se trochu oteplilo, zase jsem se dostala do čarodějnické nálady. Proto se samet, dlouhé  sukně a přívěsky opět vrátily na výsluní mého šatníku.


Zmučený výraz patří výhradně oči vypalujícímu slunci.


Sametový top, sametové sako i sukně: Stradovarius
Pentagram: MoR

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Wave Gotik Treffen 2014 - část první

Lednové focení, část první

Zpět k Vánocům