Podzimní jídlo, pití, zvěř - a tak dále

Když už je skoro advent, je nejvyšší čas přidat něco málo z doby kolem Halloweenu :D. Tak tedy především - poté, co jsem domů z několika zdrojů nanosila hromadu dýní, začali jsme je s Markem postupně zpracovávat, a tak jsem poprvé vyzkoušela dýňovou polévku, zapékané těstoviny s dýní a dýňový cheescake. Používala jsem více druhů dýní, proto je dort tolik oranžový, zatímco polévka je úplně světlá. Z cheescaku je Halloweenský Pacman, jelikož mi ho rodiče kus ujedli dříve, než jsem si ho stihla vyfotit. Co se týče Halloweena jako takového, bohužel připadl na čtvrtek, kdy máme školu až do večera, takže na oslavy bohužel nedošlo. Snad příště.
Tu nejlepší zkonzumovatelnou věc jsme ale vyráběli už v průběhu léta, ovšem teprve na podzim to bylo hotové - patnáct litrů bezového vína - bílé z květů a červené z plodů. A je to naše mistrovské dílo. Musím ho bránit tělem, aby nám od každého zbyla alespoň jedna lahev na Vánoce, jelikož je nečekaně skvělé.

(A protože jsem dlouho nepřispívala, fotek je hodně.)













Víno jsme vařili tak: svařili jsme cca 7l vody se 3kg cukru a vystydlým sirupem jsme zalili květy a citronové plátky (bez pecek, prý hořknou), přidali jsme nadrobené droždí a dali na šest týdnů kvasit. Na červené víno jsme několik litrů bobulí svařili rovnou se sirupem, vymačkali, scedili, přidali droždí a nechali kvasit stejnou dobu, jako víno bílé. Obě jsou poměrně dost alkoholická, bílé je svěžejší a mírně nahořklé, červené je hutné a sladké.




A střípek z Halloweenu - kostlivé tričko a dýňové nehty - když už jsem ten den musela sedět ve škole, tak alespoň stylově.









Letos nebyl čas na strašidelné jídlo, tak jsme si alespoň večer nad filmem připily bowlí s želé strašidly a zuby.




A nakonec: nová obyvatelka našeho domu, kočka Čočka. Je to velice hrdá malá démonka a fascinují ji parohy mrtvých zvířat, které ráda ocucává :D. Momentálně také přes zimu přechováváme dva ježky, Schrödingera a Dortíka (jmenují se podle způsobů, jak jsem je donesla domů), ale nejsou právě fotogeničtí a podrážděně na mě funí, kdykoli se přiblížím :D.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Wave Gotik Treffen 2014 - část první

Lednové focení, část první

Zpět k Vánocům