Přeskočit na hlavní obsah

Van Canto + Winterstorm 2014

Konečně se zase něco děje :). Posledních pár týdnů jsem naprosto propadla únavě, mizernému spánku a špatné náladě. Mívám to tak každé jaro, projeví se nedostatek světla z předchozích měsíců a to je vážně k nevydržení.
Tak jsem si postěžovala a teď přejděme k tématu :D: Van Canto. Jde o německou metalovou skupinu, která hraje tzv. metal a capella, což znamená, že jediným nástrojem je bicí, vše ostatní obstarává pět hlasů. Mají jednak vlastní skladby, jednak přebírají písně známých kapel a převádí je do svého typického stylu. Známá je např. jejich předělávka Sabaton, Alice Coopera, Europe atd. V České republice "hráli" Van Canto už třikrát - naposledy včera - a my byli (konečně) při tom :). Lístky na jejich koncert jsme s Markem dostali k Vánocům od mých rodičů a teď jsme si dárek konečně užili.


Že se Van Canto v Čechách těší přízni bylo jasné už když byl koncert přesunut z Nové Chmelnice do větší MeetFactory. Což je sice místo vzhledově zajímavější, ale větší jen o málo a odvětrávané dost mizerně, takže už při předkapele byl vzduch silně zrecyklován. Nakonec si vedle mě v tom na kyslík chudém prostředí ještě nějaký člověk zapálil - nevím, co víc zdejší burani ještě potřebují vidět, než dvoumetrovou svítící škrtnutou cigaretu, aby pochopili, že se někde nemá kouřit. Normálně by mi to tolik nevadilo, ale v tom tisíckrát vydechnutém ovzduší to bylo opravdu bezohledné. Ke konci jsem byla tak přidušená, že jsem sotva vnímala, co se na pódiu děje, natož abych třeba zatleskala, a musela jsem se vyhrnout ven z klubu a odejít. I když, vzhledem k přemrštěné ceně piva a nepřítomnosti jakéhokoli sezení tam stejně nebylo co dělat, což je škoda, ráda po koncertě ještě chvíli posedím nad pivem a vstřebám dojmy. Doufám, že až Van Canto přijedou příště, zajistí pořadatelé nějaký větší prostor, protože teď bylo dost narváno a počet fanoušků určitě s dalším koncertem a dalším albem zase o něco vzrostl.
Koncert zahájila německá skupina Winterstorm, hrající klasický power metal. Překvapilo mě, jak mladí kluci to jsou. Ale byli skvělí, jednak dobře hráli (úplně to nemohu posoudit, jelikož jejich hudbu nemám naposlouchanou, ale líbilo se mi to), jednak skvěle komunikovali s publikem, jeden z členů dokonce mluvil lámanou češtinou, což vždy potěší a pobaví, zpěvákově angličtině bylo dobře rozumět a klidně si dovedu představit, že za rok už přijedou jako headlineři oni.


Winterstorm

Van Canto jsme viděli poprvé v životě. Trochu jsme se báli, jak asi bude nazvučená pětihlasá kapela, ale to bylo zvládnuto dobře. Trochu mě mrzelo, že nedošlo na jejich Last Night Of the Kings a Bed of Nails od Alice Coopera, jinak z mého osobního výběru zaznělo snad vše. Byla jsem nadšená, například jejich verze songu Rebellion od Grave Digger byla mnohonásobně lepší, než jak ji zahráli samotní Grave Digger loni na MORu. Krásně jsem se bavila, jen ten pán přede mnou, kterému jsem pořád pěla do ucha, ze mě musel mít zážitek, a kdyby se k němu tento článek dostal, moc se omlouvám, že jsem ho tolikrát majzla po hlavě, ale mně když se nějaká muzika opravdu líbí, tak prostě nejsem k zadržení.

Van Canto

Ke konci jsem už úplně přestala doufat, že ještě dají přídavek, a naopak jsem se nemohla dočkat konce, kdy už konečně vypadnu na vzduch. To se mi myslím stalo poprvé a snad i naposledy. Hned jak začalo hrát outro, rychle jsme s Markem utekli ven, ani jsme nemohli počkat, až kapela odejde z pódia. Obdivuji hlavního zpěváka, že celé vystoupení zvládl v kulichu a doufám, že mu to nepoškodilo mozek.
Celý večer byl moc povedený, dokonce jsme se dostali domů ještě hodně před půlnocí. Příště určitě půjdeme zas, jen doufám, že do lépe větrané budovy.


Konečně je na jedné z fotek s námi čitelný i nápis na plachtě: Winterstorm

Měla jsem krajkový korzet, volánkovou sukni, náhrdelník s křížem a platformy... Ale pořádnou fotku jsem nestihla a fotit na místě ipodem se obecně ukázalo jako dost provizorní.


Summary in English:
- We were at concert of Van Canto (metal a capella - just drums and 5 vocals) and Winterstorm (power metal) yesterday
- Concert was amazing but the concert hall was too small and the air was terrible
- I hope I'll see them again
- I wore a romantic outfit with lace corset and skirt and a cross necklace
- I took pictures, but my ipod have a stupid camera, so the photos are little bit strange :D

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Wave Gotik Treffen 2014 - část první

Před několika dny jsem si splnila sen a vydala jsem se s Markem na německý Wave Gotik Treffen, což je, pokud vím, největší gothic festival v Evropě. Měla jsem v úmyslu napsat normální článek, ale jen popis příjezdu a hotelu mi zabral půl stránky, proto jsem ho zase smazala a raději se inspirovala u Ophelie a připravila článek ve formě deníku v bodech.
A jsme tu :)
A few days ago my dream came true - me and Marek had been at Wave Gotik Treffen (the biggest gothic festival in Europe, I think). I don't want to do any long translation, I'll write just the main facts. 

Lednové focení, část první

Před pár dny mi fotograf Lukáš Šimonek nabídl focení. Už dlouho jsem nic podobného nedělala a tak jsem se této nabídky hned chytila a již za pár dní jsme se vydali na fotografickou procházku. Původně jsme měli v úmyslu fotit v přírodě na sněhu, ovšem přes víkend sníh roztál, proto jsme plány změnili a rozhodli se pro omšelé městské prostředí. Nejprve jsme začali v podzemních chodbách na Vltavské. Je to malá síť liduprázných, špinavých chodeb, které dnes využívají jen bezdomovci. Naštěstí byla taková zima, že jsme žádného nepotkali. Dále jsme pokračovali na Letnou, ke kyvadlu, ale to už musím rozdělit do dalšího postu.

Zpět k Vánocům

Já vím, že počasí venku právě nepřeje vánočním náladám, ale konečně se mi dostaly do rukou vánoční fotky. Naše letošní Vánoce byly ve znamení kabelek a knih. Kabelky jsem původně chtěla  nafotit, ale nakonec jsem se rozhodla je přidat jako větší outfitový post, až všechny postupně vezmu do společnosti. Naproti tomu knihy jsem nafotila hned. Letos se u nás rozdalo celkem čtrnáct knih, z toho osm jsem dostala já. Nějakou tu knihu najdu pod stromečkem každý rok, ale v takovém počtu naposled ještě na základce. Dostala jsem tři povídkové, dva romány, jednu dokumentární, jeden komiks a jednu v angličtině. Také tak rádi dostáváte knihy? Miluji vůni nových knih :). Škoda jen, že kvůli učení se na zkoušky teď nemám na čtení dostatek času. (Marek říká, že zním jako Hermiona :D).

I know that the weather outside is not exactly in the Christmas mood, but I finally got into hands some Christmas photos. Our Christmas this year was in name of handbags and books. Firstly I'd like to shot handbags,…