Přeskočit na hlavní obsah

Paříž 2014 - den 1

Po dlouhém zahálení jsem se konečně rozhoupala k akci - je na čase zveřejnit pár postřehů a fotek z našeho výletu do Paříže. Dlouho trvalo, než jsem metrák našeho obrazového materiálu vytřídila, než mi jej Marek zmenšil, než jsem měla čas - a když už jsem na to čekala tak dlouho, fotkami šetřit nebudu :). Z toho důvodu musím článek rozdělit na více částí.
Poznámky jsem sepsala den po návratu do Prahy, takže jsou ještě autentické. Už teď, po třech měsících, když si je pročítám, vidím, kolik jsem toho stihla zapomenout. Což je vlastně jeden z důvodů, proč blog vůbec vedu.

(After a long idle I finally did some action. Here are my notes and photos from our trip to Paris. Notes had been written shortly after my return so they are authentic. I've got to much photos to show you, that's why I had to divide it into more articles.)



Den 1:
- vylétáme z Čech kolem desáté ráno
- taťka letí poprvé v životě a poprvé v mém životě opouští naši republiku --> chceme ho co nejvíce nadchnout pro cestování
- silně doporučuji vzít si do Paříže kreditní kartu - lístky na MHD se dají koupit ve spoustě automatů kartou, za hotovost jen u přepážky s hrozně dlouhou frontou
- doporučuji si kromě lístků do města koupit také "kornout" deseti jednorázových  jízdenek, jeden na jednoho člověka - vystačí ideálně na 5 dní a vyjdou nejlevněji
- rychlovlak RER je plný špíny a odpadků a vypadá jako dávno vyřazené metro z Československa
- vystupujeme na Gare du Nord a jdeme k hotelu - obklopuje nás pach moči a kdo ví čeho ještě, půlka lidí na ulici vypadá podezřele, všechny podniky jsou hrozně zaplivané, vypadají jako pračky na peníze a nikdy bychom tam nevkročili
- dorážíme do hotelu D'Alsace - je hodně daleko od luxusu, pod postelí máme jed na krysy, ale je poměrně levný a přímo v centru Paříže, u metra, vlaku i autobusu
- bydlíme blízko od historické nákupní galerie Lafayette, tak se tam vypravíme
- cestou potkáváme krásný kostel Saint-Vincent-en-Paul - přímo ve dveřích se válí dost strašný bezdomovec s celým svým soukromým kempem, krásný park kostela je plný feťáků - později zjišťujeme, že je to v Paříži naprosto normální, bezdomovci mají matrace rozložené uprostřed metra, ulic, jakmile sejdete z luxusních bulvárů, zahalí vás oblak smradu, feťáci se buď válí kolem kostelů, nebo žebrají u turistů (kostel Saint-Vincent-en-Paul je ale opravdu krásný, neuvěřitelně tichý,  naprosto liduprázdný a naprosto monumentální)
- Lafayette vypadá na obrázcích lépe než ve skutečnosti (je přelidněný, zastřešené stánky značně drobí dojem, připadám si tu hloupě a všichni prodavači jsou z nějakého důvodu Číňané), nicméně dostávám stužku na ruku navoněnou mým oblíbeným parfémem, to dojem značně vylepšuje 
- dojdeme ještě k opeře Garnier, do kostela Sainte-Madelaine a pak do hotelu

(I don't have enough time to translate, but I'm sure everything is visible from the photos. I was shocked by the dirt of the streets full of piss, junkies, homeless and terrible smell. The centre is beautiful, but don't try to leave touristic boulevards.)





Vše Saint-Vincent-en-Paul


Galerie Lafayette





Vše opera Garnier

Sainte-Madelaine


Pohledy směrem od Sainte-Madelaine





Vše Sainte-Madelaine

A jelikož druhý den byl na fotky bohatý, pokračovat budu v dalším článku :).
To be continued ;).

Komentáře

  1. wow aj napriek všetkej špine a bezdomovcoch máš naozaj vydarené fotky :) kompozícia a všetko proste krása!

    LadyinBlack

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, vrchního fotografa nám dělal můj přítel, já se bohužel se zrcadlovkou pořád nenaučila zacházet :D.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Wave Gotik Treffen 2014 - část první

Před několika dny jsem si splnila sen a vydala jsem se s Markem na německý Wave Gotik Treffen, což je, pokud vím, největší gothic festival v Evropě. Měla jsem v úmyslu napsat normální článek, ale jen popis příjezdu a hotelu mi zabral půl stránky, proto jsem ho zase smazala a raději se inspirovala u Ophelie a připravila článek ve formě deníku v bodech.
A jsme tu :)
A few days ago my dream came true - me and Marek had been at Wave Gotik Treffen (the biggest gothic festival in Europe, I think). I don't want to do any long translation, I'll write just the main facts.

Lednové focení, část první

Před pár dny mi fotograf Lukáš Šimonek nabídl focení. Už dlouho jsem nic podobného nedělala a tak jsem se této nabídky hned chytila a již za pár dní jsme se vydali na fotografickou procházku. Původně jsme měli v úmyslu fotit v přírodě na sněhu, ovšem přes víkend sníh roztál, proto jsme plány změnili a rozhodli se pro omšelé městské prostředí. Nejprve jsme začali v podzemních chodbách na Vltavské. Je to malá síť liduprázných, špinavých chodeb, které dnes využívají jen bezdomovci. Naštěstí byla taková zima, že jsme žádného nepotkali. Dále jsme pokračovali na Letnou, ke kyvadlu, ale to už musím rozdělit do dalšího postu.

Zpět k Vánocům

Já vím, že počasí venku právě nepřeje vánočním náladám, ale konečně se mi dostaly do rukou vánoční fotky. Naše letošní Vánoce byly ve znamení kabelek a knih. Kabelky jsem původně chtěla  nafotit, ale nakonec jsem se rozhodla je přidat jako větší outfitový post, až všechny postupně vezmu do společnosti. Naproti tomu knihy jsem nafotila hned. Letos se u nás rozdalo celkem čtrnáct knih, z toho osm jsem dostala já. Nějakou tu knihu najdu pod stromečkem každý rok, ale v takovém počtu naposled ještě na základce. Dostala jsem tři povídkové, dva romány, jednu dokumentární, jeden komiks a jednu v angličtině. Také tak rádi dostáváte knihy? Miluji vůni nových knih :). Škoda jen, že kvůli učení se na zkoušky teď nemám na čtení dostatek času. (Marek říká, že zním jako Hermiona :D).

I know that the weather outside is not exactly in the Christmas mood, but I finally got into hands some Christmas photos. Our Christmas this year was in name of handbags and books. Firstly I'd like to shot handbags,…